TELEFON

+ 4031 433 59 45

+ 4031 433 59 00

FAX

+ 4031 433 59 40

EMAIL

Adresa

Strada Sirenelor, Nr. 67-69, Sectorul 5, Bucureşti

PROGRAM

Luni-Vineri:
8:00 – 16:00

Mesajul Președintelui

“Vă invit să lucrăm împreună! Vă adresez o invitație la dialog! Vă propun să dăm dovadă de responsabilitate și creativitate, unindu-ne eforturile printr-un schimb constructiv și sincer de opinii, de sugestii, de acțiuni inițiate în sprijinul profesiei. Această invitație la colaborare nu este adresată doar membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România ci și partenerilor noștri externi, a căror perspectivă este la fel de prețioasă.”

 

 Adrian Popescu, Președinte CAFR

Comunicate

Ziua Profesiilor Liberale din România, 2 noiembrie 2022

Miercuri, 2 noiembrie 2022, Uniunea Profesiilor Liberale din România organizează, în parteneriat cu Comisia pentru buget, finanțe și bănci a Camerei Deputaților, cea de a XV-a ediție a Conferinței “ Ziua Profesiilor Liberale din România “, în intervalul 11:00 – 14:00.

Publicația SUBIECTE PENTRU VERIFICAREA CUNOȘTINȚELOR ÎN VEDEREA SUSȚINERII EXAMENULUI DE COMPETENȚĂ PROFESIONALĂ este disponibilă pentru achiziționare

Camera Auditorilor Financiari din România pune la dispoziția candidaților care au finalizat stagiul în audit financiar și doresc să susțină examenul de competență profesională organizat de CAFR, în baza delegării de la ASPAAS, publicația SUBIECTE PENTRU VERIFICAREA CUNOȘTINȚELOR ÎN VEDEREA SUSȚINERII EXAMENULUI DE COMPETENȚĂ PROFESIONALĂ.

NOUTĂȚI PRIVIND STANDARDELE DE SUSTENABILITATE

Acountancy Europe comunică poziția sa în consultarea privind Standardele Europene de Raportare privind Sustenabilitatea

CAFR pune la dispoziția membrilor săi publicația Accountancy Europe „Controale interne mai exigente pentru a reduce riscurile corporative

Publicația recomandă șase acțiuni de îmbunătățire a ecosistemului de raportare corporativă, cu referire directă la importanța unui sistem de control intern cât mai puternic, bazat pe exigență, eficiență și eficacitate.

Informații utile

Sustenabilitate | Noutăți

NOUTĂȚI PRIVIND STANDARDELE DE SUSTENABILITATE: Acountancy Europe comunică poziția sa în consultarea privind Standardele Europene de Raportare privind Sustenabilitatea – 02.08.2022

 Citeste mai mult . . .
Guvernanță Corporativă: Recomandarea Accountancy Europe –  „Controale interne mai exigente pentru a reduce riscurile corporative” – 21.07.2022  Citeste mai mult . . .
Informare CAFR – Referitor la Taxonomie-17 feb 2022  Citeste mai mult . . .
Informare – Directiva Europeană privind informațiile nefinanciare („NFRD / CSRD”)  Citeste mai mult . . .
Informare – OMF 1239/2021 și Regulament 852/2020 – Informații nefinanciare  Citeste mai mult . . .
Noutați  Citeste mai mult . . .
  • Link-uri utile:
Accountancy Europe   Citeste mai mult . . .
ACCA   Citeste mai mult . . .
ICAEW   Citeste mai mult . . .
EFRAG   Citeste mai mult . . .
Îndrumări profesionale | Noutăți
Conferință CAFR – 29 aprilie 2022
Test de acces la stagiu
Examen de competență profesională 2021
Resurse Covid 19
Audit intern
Despre ASPAAS

Evenimente

Știri

 

Program de lucru Reprezentanța Cluj-Napoca în data 16.11.2022

Program de lucru Reprezentanța Cluj-Napoca în data 16.11.2022 Stimată doamnă/Stimate domn,   Dorim să vă aducem la cunoștință faptul că în data 16.11.2022 Reprezentanța Regionala Cluj-Napoca a Camerei Auditorilor Financiari din România va avea program de lucru cu publicul  de la ora 12:00 la 16:00. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă așteptăm în intervalul orar 8:00 – 12:00 începând cu data de 17.11.2022! Cu deosebită considerație, Conducerea executivăPostat 15.11.2022...

Ediția a II-a a Conferinței UPLR, „Rolul  profesiilor liberale în societatea românească”, 11-13 noiembrie 2022

Uniunea Profesiilor Liberale din România (UPLR), împreună cu CAFR, CCF, ANEVAR și UNPIR organizează Conferința „Rolul profesiilor liberale în societatea românească – ediția a II-a” la Hotel Germisara din Geoagiu-Băi, județul Hunedoara, în perioada 11-13 noiembrie 2022.

Publicarea versiunii în limba română a Codului Etic Internațional pentru Profesioniștii Contabili

CAFR a publicat „Manualul Codului Etic Internațional pentru Profesioniștii Contabili (inclusiv Standardele Internaționale privind Independența) ediţia 2021, elaborat de Consiliul pentru Standarde Internaționale de Etică (IESBA) din cadrul Federației Internaționale a Contabililor (IFAC).

Noutăți pentru membri

Ofertă Editura Universul Juridic – publicație cu preț redus pentru membrii CAFR

Editura Universul Juridic are plăcerea de a prezenta o ofertă specială adresată auditorilor financiari, pentru un instrument de lucru considerat extrem de util în practica profesiei de zi cu zi: lucrarea „Calcule, înregistrări și interpretări contabile în fiscalitatea întreprinderii” este disponibilă la un preț special.

Programul cursurilor IBR cu tematica financiar bancara septembrie – decembrie 2022

   Membrii CAFR beneficiază de o reducere de 15% față de tariful standard pentru participarea la cursuri, seminarii, conferințe și/sau evenimente organizate de IBR, cu excepția programelor de pregătire pentru obținerea de certificări profesionale internaționale și cele în parteneriat cu alte entități.  – DESCHIDE OFERTA – (CLICK AICI ) Postat 14.09.2022  

Întrebări Frecvente

Pentru anii 2020 și 2021 trebuie să fac pregătire profesională și la ASPAAS și la CAFR?

Răspuns: În urma delegării primite de Camera Auditorilor Financiari din România de la Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar, activitatea de organizare a programelor de formare profesională continuă a auditorilor financiari este asigurată în anii 2020 și 2021 de către CAFR.

Astfel, în 2020 și 2021, cursurile structurate de formare profesională continuă pentru auditorii financiarii sunt organizate de CAFR, în baza delegării primite de la ASPAAS.

a1. La CAFR trebuie să efectuați 40 de ore de pregătire profesională (20 de ore de pregătire structurată, 20 de ore de pregătire nestructurată).
Legislație aplicabilă: (Click aici!)

a2. La ASPAAS trebuie să efectuați minim 10 ore de formare profesională continuă structurată pe an (dacă sunteți auditor financiar activ) sau minim 5 ore de formare profesională continuă structurată pe an (dacă sunteți auditor financiar non-activ), urmând ca într-o perioadă de referință de trei ani:
– auditorii activi să participe la un total de 60 de ore de formare profesională continuă structurată și
– auditorii non-activi să participe la un total de 30 de ore de formare profesională continuă structurată.
Legislație aplicabilă: (Click aici!)

Care sunt obligațiile de pregătire profesională anuală pentru auditorii financiari, față de CAFR?

Răspuns:  În conformitate cu prevederile art. 5 alin. (3), lit. (c) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 75/1999 privind  activitatea  de  audit financiar, republicată, cu modificările și completările ulterioare,  Camera Auditorilor Financiari din România este autoritatea competentă pentru  organizarea și urmărirea programului de pregătire profesională continuă a auditorilor financiari pentru activitățile de audit financiar, altele decât cele de audit statutar. Membrii CAFR au obligația să efectueze anual un număr de 40 de ore, astfel:

  • 20 ore – pregătire structurată (cursuri organizate exclusiv de către Cameră);
  • 20 de ore – pregătire nestructurată (cursuri disponibile pe platforma e-learning a CAFR, echivalări cu alte cursuri organizate de alte organisme profesionale: CCF, ANEVAR, CECCAR, etc.

Legislație aplicabilă: https://www.cafr.ro/uploads/Hotararea-98.pdf

De unde poate fi descărcată Fișa individuală de pregătire profesională pentru CAFR?

Răspuns: Pe site-ul CAFR (www.cafr.ro), din meniul „Pregătire Profesională” – secțiunea „Formulare”

Descarcare formular (Click aici!)

 

Cum pot intra în posesia datelor de acces la platforma e-learning a CAFR?

Răspuns: Pentru a intra în posesia utilizatorului și a parolei pentru accesul în platforma de e-learning CAFR, trebuie să transmiteți un e-mail cu solicitarea dumneavoastră pe adresa invatamant.admitere@cafr.ro. E-mailul trebuie să conțină NUMELE și PRENUMELE dumneavoastră și vă vom transmite informațiile de care aveți nevoie.

Care este adresa de internet a platformei de e-learning CAFR unde pot utiliza datele de logare/autentificare pentru a accesa contul personal din platforma CAFR?

Răspuns:  Adresa platformei de e-learning CAFR este elearning.cafr.ro (Click aici) , zona de autentificare (Utilizator și Parolă) fiind situată în partea stangă a primei pagini.

 

Cum devin stagiar in activitatea de audit financiar?

Pentru a deveni stagiar în activitatea de audit financiar, accesați următorul link:

 

Care sunt obligațiile auditorului financiar în relația cu CAFR?

Pentru exercitarea activității de audit financiar, alta decât auditul statutar, membrii CAFR solicită anual viza pe carnetul de auditor financiar emis de CAFR. Potrivit Hotărârii Consiliului CAFR nr. 99/2018, pentru obținerea vizei anuale, auditorii financiari membri ai CAFR, trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele cerințe:              

  • Să efectueze Pregătirea Profesională Continuă;
  • Să achite la zi cotizațiile fixe și variabile;
  • Să completeze la zi și să transmită către CAFR, raportul anual de activitate pentru activitatea desfășurată în calitate de persoană fizică, precum și pentru activitatea desfășurată de firma  de  audit,  membră CAFR în cadrul căreia auditorul financiar deține calitatea de asociat sau administrator, dacă este cazul, sau declarația anuală fără activitate, după caz; Raportul anual de activitate/Declarația anuală fără activitate se depune online, pe site-ul CAFR, la următorul link: https://www.cafr.ro/login.php;
  • În cazul în care membrii CAFR desfășoară activități de audit financiar, altele decât auditul statutar, aceștia trebuie să dețină o poliță de asigurare pentru risc profesional.

 

Care sunt activitățile reglementate și monitorizate de CAFR?

  • Auditul financiar al situațiilor financiare anuale și a situațiilor financiare consolidate ale entităților care au optat pentru auditare, altul decât cel statutar
  • Audit intern, altul decât auditul public intern
  • Audit cu scop special (ISA 800)
  • Componente individuale ale situatiilor financiare (ISA 805)
  • Situatii financiare simplificate (ISA 810)
  • Revizuirea situațiilor financiare (ISRE 2400)
  • Revizuirea situațiilor financiare interimare (ISRE 2410)
  • Misiuni de asigurare, altele decat auditurile sau revizuirile informațiilor financiare istorice (ISAE 3000)
  • Misiuni de examinare a informațiilor financiare prognozate (ISAE 3400)
  • Misiuni de asigurare privind controalele din cadrul unei organizații prestatoare de servicii (ISAE 3402)
  • Misiuni de asigurare privind declarațiile referitoare la emisia gazelor cu efect de seră (ISAE 3410)
  • Misiuni de asigurare pentru raportarea asupra compilării informațiilor financiare pro-forma incluse într-un prospect (ISAE 3420)
  • Proceduri convenite (ISRS 4400)
  • Servicii conexe de compilare (ISRS 4410)
  • Consultanta

 

Care sunt activitățile reglementate și monitorizate de ASPAAS?

  • auditul statutar al situațiilor financiare anuale și al situațiilor financiare anuale consolidate, în condițiile legii (inclusiv auditul statutar al entităților de inters public)

 

 

Ce obligații au membrii odată cu apariția Legii 162/2017, atât față de CAFR cât și față de ASPAAS?

a. Efectuarea pregătirii profesionale anuale

1. La CAFR se efectuează 40 de ore de pregătire profesională (20 de ore de pregătire structurată, 20 de ore de pregătire nestructurată). Camera Auditorilor Financiari din România organizează cursuri pentru activitățile de audit financiar, altele decât cele de audit statutar.

Legislație aplicabilă: (Click aici!)

2. La ASPAAS se efectuează minim 10 ore de formare profesională continuă structurată pe an (pentru auditorii financiari activi) sau minim 5 ore de formare profesională continuă structurată pe an (pentru auditorii financiari non-activi), urmând ca într-o perioadă de referință de trei ani:
– auditorii activi să participe la un total de 60 de ore de formare profesională continuă structurată și
– auditorii non-activi să participe la un total de 30 de ore de formare profesională continuă structurată.


Legislație aplicabilă: (Click aici!)

 b. Raportarea activității desfășurate

1. La CAFR, Raportul anual de activitate sau declarația anuală fără activitate, după caz, se completează și se transmite Camerei  doar de către auditorii financiari activi și firmele de audit,  membri  ai  CAFR, până la data de 15 februarie a fiecărui an, pentru  activitatea  desfășurată în anul anterior. Auditorii  financiari declarați nonactivi conform Legii nr. 162/2017, membri ai CAFR, nu au obligația de a completa raportul anual de activitate sau declarația anuală fără activitate.

Legislație aplicabilă: (Click aici)

2. La ASPAAS, toți auditorii financiari și toate firmele de audit raportează activitatea desfășurată pe parcursul  anului  calendaristic  anterior  celui  în  care se depune raportarea către ASPAAS, respectiv depun pe platforma online a ASPAAS raportul anual de  activitate,   completat  la  toate  rubricile  Termen de depunere: până la data de 15 mai a fiecărui an.

Legislație aplicabilă: (Click aici)

 c. Obtinerea vizei anuale

1. La CAFR, viza anuală se obține de la sediul CAFR sau de la reprezentanțele regionale începând cu prima zi lucrătoare a anului în curs până la 31 decembrie și este valabilă până la data de 31 martie a  anului următor.

Legislație aplicabilă: (Click aici)

2. La ASPAAS, toți auditorii financiari care în anul anterior celui în care se face raportarea au avut statutul de auditor activ, respectiv  toate firmele de audit, au  obligația depunerii documentației  pe platformă în vederea obținerii e -vizei anuale până la data de 15 mai a fiecărui an.

Legislație aplicabilă: (Click aici)

Unde se achită cotizațiile fixe și variabile?

Atât cotizațiile fixe cat si cotizațiile variabile se achita numai la CAFR.

Potrivit Legii 162/2017, finanțarea ASPAAS se asigură din venituri proprii şi, în completare, subvenții de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanțelor Publice.

Veniturile proprii ale ASPAAS reprezintă contribuții ale CAFR, în procent de 30% din cheltuielile curente și de capital ale ASPAAS.

1017

Membri firme de audit

4240

Membri Pers. Fizice